ordinary guy

Sierpień 21, 2007

ob rupka od wracalna

Filed under: experyment, kiev4 — betko @ 5:38 pm

wyglada mi na to że znów zakochałem sie w pewnej technice fotograficznej.  ja znałem takie sztuczki juz wczesniej ale jakoś nigdy tak na prawdę nie wykonałem ich własnoręcznie. własciwie moja sztuczka też nie była wykonana zgodnie ze sztuką gdyż w wywoływaczu 1 zabrakło jednego ze składników a wywoływaczem 2 był wywoływacz 1. tak czy owak kiedy zobaczyłem swoje pierwsze obrazy pozytywowe na kliszy byłem i nadal jestem zachwycony ich odmiennością od obrazów negatywowych.

obrazy wychodzą takie senne jakieś, nieprawdziwe. kontury lekko, leciutko rozpływaja się jak twardy karmelek w buzi.

                   sasla0001.jpg 

sasla0003.jpg

podaję przepis na takie zabawy:

wywoływacz1:                7minut

– metol 4g

-Na2SO3 25g

– hydrochinon 8g

– KBr 2g

– KCNS 3g (to rodanek potasu, którego własnie mi zabrakło)

ilości na 1litr

płukacz                          

– H2O ileśtam minut

odwracacz:                      4minut

-K2Cr2O7 5g

– H2SO4 10ml

na 1 litr

klarowanie se można odpuścić, stosujemy płukacz przez ileśtam, ileśtam minut.

tu klisze śmiało i obficie naświetlamy lampka nocną babuni, żeby klimat na fotach był, tak około 1000luksów czy luksusów juz sam nie wiem. wkażmoćraź ostro….

wywoływacz 2:                     4minut

taki sam jak wywoływacz 1 tylko bez rodanku

płukacz

– H2O ileśtam minut

utrwalacz:                              5minut

– NaHSO3 20g

– Na2S2O3 200g

i na deser

płukacz                               oczywiście ileśtam minut.

wszystko odbywa się w temperaturze 20 C 

                   

2 komentarze »

  1. No to jest prawie ze po-mi-strzowsku wykonane!!! Takie szalypaly-lakierniaki!

    Komentarz - autor: Tomek — Marzec 2, 2008 @ 10:15 am

  2. Good blogpost, good looking blog, added it to my favorites!

    Komentarz - autor: Muhundund — Grudzień 13, 2009 @ 12:48 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

