ordinary guy

Styczeń 6, 2008

powiększenie

Filed under: starocie — betko @ 12:53 am

..pamiętacie ten film?

ja też dziś odkryłem coś ciekawego. też na negatywie. pisałem gdzieś poprzednio o tym jak dostałem od Mamy Kiela takie stare klisze. no więc dziś postanowiłem wrzucić na skaner kilka z nich.

na początku skupiałem się na treści sfotografowanych księżek. czytałem o sposobach wydobywania minerałów metali ciężkich, płukaniu rudy… takie tam. po czesku też jedna książka się trafiła 🙂 z jakimis dziwnymi wykresami gełologicznymi.

no fajnie fajnie. w pewnym momencie trafiłem na kawałek kliszy z takimi maciupeńkimi kropeczkami. jak zrobiłem podgląd na skanerze to wygląło jakby kupy muchy tylko że żółte. zrobiłem skan i okazało się, że to są różnej wielkości kółeczka i miały różne nasycenie koloru.

geo0001b.jpg

zrobiłem skan w wyższej rozdzielczości ale później nie wytrzymałem i siągnąłem do szafy po mój, nie ukrywam ostro wypasiony mikroskop. kupiłem go kiedyś za parę groszy z fabryki, w której pracowałem. sprzęt był przeznaczony do likwidacji i wyprzedawali. można w nim oglądać plemniki ………  ekhmmm, na przykład 🙂 i jakieś inne małe robaczki.

przystawiłem cyfrówkę zamiast okularu i co zobaczyłem:

geo0007b.jpg

śliczne co??!  🙂

to chyba jakiś grzyb albo bakteria wpiernicza żelatynę. ciekawe jest to, że skupiska tych kółeczek ciągną się wzdłuż kliszy ale nie na całej jej szerokości tylko w wąskim pasku, jakiś 1cm od brzegu kliszy. na samym środku taśmy, gdzie zwoje dolegają do siebie tych kółeczek nie ma. oznacza to, że ten grzybek czy coś tam może żyć wtedy gdy klisza jest zwinięta w rolkę, w przestrzeni gdzie jeden zwój prawie styka się z drugim.

zachwycam sie tym. myślę sobie: przyroda jest piękna, piękne jest to, że mogę coś takiego zobaczyć i piękne, że mogę komuś to pokazać.

8 Komentarzy »

  1. Nie no stary jesteś niesamowity 🙂
    masz taki fajny mikroskop? przywieź kiedyś to sobie polukamy conieco.
    Jak zwykle ciekawy wpis, oderwałem się trochę od dzisiejszej nerwówki.
    Pozdro

    Komentarz - autor: walken — Styczeń 7, 2008 @ 2:13 pm

  2. 🙂 a dziękuję
    postaram się go kiedys przytransportowac. spoko. tylko musze miec pewność że party będzie na czyżówce albo śledziach 🙂 bo inaczej tego potwora wozić mi sie nie będzie chciało. to ciężkie pieroństwo jest.

    a ty wiesz, że ja dziś też miałem dość ciężki dzień.
    i mój kumpel z pracy też. zrobiliśmy taki duzy harmonogram i na koniec Arek do mnie mówi: „uuuh. Grześ powiedz mi coś miłego. ja w szoku! myślę na mózg mu padło czy na co?.. tak sie zdziwiłem i mówię: „…kuuurwa Areek:)”. a Arek: „no może być”
    człowiek to sobie umie radzić w stresowych sytuacjach co nie? 😀
    pozdrawiam walken

    Komentarz - autor: betko — Styczeń 7, 2008 @ 4:20 pm

  3. fajnie jes pocytac mysli Twe,takie prawdziwe jak w czasie „obiadow czwartkowych”:)
    Brakuje mi Was towarzysze i wypadzikow zamiejscowych.
    „Ilove”

    Komentarz - autor: dablju — Styczeń 8, 2008 @ 12:39 pm

  4. walken, czyzbys chciał sobie powiększać plemniki?
    przecież spłodziłeś mega syna, więc chyba wszystko z nimi ok?
    ja proponuję powiększyć np. próbkę z jaska pianinka i sprawdzić czy jest tam ten słynny new york new york, skoro jasek zawsze do niego tak wyje.

    Komentarz - autor: mulares — Styczeń 8, 2008 @ 2:00 pm

  5. 😀
    zrobimy googlepianino. tam na brodłeju korniki z molami zapanbrat będziemy oglądać.

    Komentarz - autor: betko — Styczeń 8, 2008 @ 6:30 pm

  6. w googlepianino po wybraniu bramborowej kamycki, znalezlo mi jeno to:

    Jožin z bažin

    PS. Pozor pes
    🙂

    mm

    Komentarz - autor: mulares — Styczeń 9, 2008 @ 11:26 pm

  7. I kilka mutacji

    oraz translacja

    Komentarz - autor: mulares — Styczeń 9, 2008 @ 11:35 pm

  8. rotfl hehehehehehhehehe
    jak tu się nie śmiać z pepiczków 😀

    dobrze śpiewał rosiewicz że gdyby wydał sie za czeszkę umarłby ze śmiechu
    pozdravim

    Komentarz - autor: betko — Styczeń 10, 2008 @ 1:56 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

