ordinary guy

Marzec 29, 2011

fotografia archeotyczna

Filed under: Uncategorized — Tagi: , , , — betko @ 10:03 pm

niewiem jak mam nazwać, co wprawdzie już od dłuższego czasu wykonuję, ale w tym wypadku to już ekstremum.
otóż wczoraj z brulionmanem (jak zwykle 🙂 ) odwiedziliśmy pewne miejsce, jeszcze do niedawna funkcjonujące jako instytut chemiczny. teraz są już tam tylko obdarte ze skóry ściany i podłogi i trochę jakichś duperrelli. wybierając się tam chciałem poprostu obejrzeć ten piękny gmach od środka, ale w głębi duszy liczyłem że znajdę pomieszczenie ciemni fotograficznej i że będą tam jakieś stare materiały do wykorzystania. nie znalazłem tego miejsca, ale niespodziewanie pod schodami głównego wejścia, w bardzo małej, ciemnej i zawilgoconej kanciapie znalazłem to:

i dziś, w zasadzie 10 minut temu, nie licząc na wiele odpakowałem pudełko, z trudem rozkleiłem szklane płytki naświetliłem i wywołałem jedną z nich. i NORMALNIE K…A ŁAŁ!!!!!
KOCHAM TO!!

Emulsja tak pięknie spłynęła w ciągu napewno wielu lat zamakania i schnięcia.  albo zjadły ją grzyby, niewiem. to co zostało, jednak żyje i to jest piękne!!

______________________________________________________

ORWO LP1 są to płyty fotograficzne czarnobiałe z emulsją Lippmanna do wykonywania zdjęć w bardzo znacznym pomniejszeniu, tzw. mikratów.Służyć też mogą do rejestrowania obrazów interferencji fal świetlnych. Zdolność rozdzielcza tych materiałów fotograficznych dochodzi do 520 linii/mm.

9 komentarzy »

  1. takiej przypadkowości nie uzyska się inaczej… kurde, normalnie Bóg gra w kości! 😉

    Komentarz - autor: onibe — Marzec 30, 2011 @ 11:24 am

  2. Jestem pod cholernym wrażeniem!

    Komentarz - autor: tomaszsiudak — Marzec 30, 2011 @ 8:54 pm

  3. zakupiłam ostatnio kilka pudełek. na szybkach są obcy ludzie. bardzo są piękni. ale nie wiem co dalej zrobić z tym skarbem.

    Komentarz - autor: al.phileo — Marzec 31, 2011 @ 7:34 pm

    • uu niewiem. jesli to pozytywy to można sobie powiesić w oknie kuchennym, albo pod lusterkiem w samochodzie 🙂

      Komentarz - autor: betko — Marzec 31, 2011 @ 7:57 pm

  4. pozytywy. można zeskanować ponoć

    Komentarz - autor: al.phileo — Kwiecień 1, 2011 @ 8:07 am

    • wszystko się da zeskanować 🙂 kiedyś zeskanowałem pozytywnego kota, co mi usiadłbył na szybie skanera.
      tak jest. zeskanowac i na fejsbuka ;D

      Komentarz - autor: betko — Kwiecień 1, 2011 @ 1:50 pm

  5. ja wyraziwszy tylko pogłoskę

    Komentarz - autor: al.phileo — Kwiecień 2, 2011 @ 6:44 pm

  6. myslisz, ze zaiskrzyloby miedzy nimi? http://ckfoto.wordpress.com/2009/09/10/saddamowe-cudo/

    Komentarz - autor: brulionman — Kwiecień 13, 2011 @ 2:29 pm

    • oj chyba nie. ten aparat pawła to naprawdę duży format.

      Komentarz - autor: betko — Kwiecień 13, 2011 @ 7:26 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

