ordinary guy

Grudzień 14, 2007

Agfa Pankine K

Filed under: Uncategorized — betko @ 6:05 pm

jakiż piękny film sobie kupiłem ostatnio to szok! na razie udało mi sie sprawdzić czy działa. okazuje się że działa i wydaje mi się, że bardzo nieźle. 

                  pankine.jpg 

panki0004.jpgpanki0003.jpg

takie ładne wyperforowane cyferki na począku rolki się pojawiły. 

panki0002.jpg

w sieci na temat tego materiału niedużo znalazłem. przypuszczam, że film tego typu był produkowany w okolicach lat 40 ubiegłego wieku. po stylu literek na brzegach kliszy to by pasowało nawet. tak na pierwszy strzał w bardzo niedogodnych warunkach oświetleniowych i dziwacznym aparacie Zorki C, do którego kliszę zakładałem 20 minut (okazuje się żeby założyć kliszę do zokri C trzeba użyć takzwanego leica leader patternu), szacuję czułość na odpowiadający ISO50.  czułość muszę wytestować w dzień jeszcze, może jutro..

po emocjach jakie towarzyszyły mi podczas otwierania tej puszki, już wiem, jestem zboczony na punkcie starych klisz, papierów, aparatów itp.

powoli odklejałem taśmę zabezpieczającą puszkę. taśma nie była już klejąca wogóle. klej był sztywny, suchy i kruchy. w całkowitej ciemności, bo zielonej lampki ciemniowej nie mam, otworzyłem puszkę blisko nosa, tak abym mógł sztachnąć sie powietrzem z fabryki agfa z drugiej wojny światowej. starczyło na dwa głębokie machy. machy o smaku jakiegoś lakieru pomieszanego z odrobiną yyyyy……. jakiegoś innego lakieru. no w każdym razie dla mnie bomba!  😀

znów sie wkurzam że dni krótkie, bo przecież jak ja się jutro rano obudzę to będzie już wieczór kurwa mać!

P.S. gdyby ktoś z odwiedzających ten wpis miał jakieś informacje o tym materiale światłoczułym, rad byłbym je również posiąść.

pozdro i dobranoc

6 Komentarzy »

  1. Heh, dobrze że to taki „film”, bo w pierwszej chwili myślałem, że taki na dvd albo coś w tym stylu, a tych nie oglądam. Zaś ten bardzo ładny 🙂

    Komentarz - autor: Hoko — Grudzień 15, 2007 @ 12:22 pm

  2. mnie interesuje jeden napisa na puszce: ANTIHALO…..

    niezłe halo, czekam na efekty, w czym to wołasz? może popróbuj z roznymi czasami i stezeniami…

    pozdrawiam.

    Komentarz - autor: ka3 — Grudzień 16, 2007 @ 2:00 pm

  3. aha, wyglada na to ze ci zorka naklada klatki 🙂

    Komentarz - autor: ka3 — Grudzień 16, 2007 @ 2:01 pm

  4. 🙂 no śmieszne słowo. oznacza ono, że film posiada warstwę przeciwodblaskową, której brak powoduje powstawanie zjawiska „halo”. to takie okrągłe aureolki wokół jasnych punktów (lampy uliczne, samaochodowe, refleksy..) na obrazie.
    ja wywołałem to w zwykłym D76 i myślę, że to wystarczy. a zorka nie tyle nakłada klatki co blokuje jej sie migawka na czasie B. myślałem, że migawka się zamknęła i zacząłem przewijać film. w tym aparacie żeby przewinąć jedna klatkę musić trzy razy pokręcić pokrętłem. pomiędzy pokręceniami upływa pewien czas w ciągu którego klisza naświetla się. stąd te niby nałożenia.
    no niezłe halo jest 🙂

    pzdr

    Komentarz - autor: betko — Grudzień 16, 2007 @ 4:40 pm

  5. mnie halo koajrzy sie raczej z efektem dopalania/przyslaniania obrazu poczas naswietlania pod powiekszalnikiem roznymi ksztaltkami wycietymi z kartonu…. czasem ludziska robia sobie takie efekty w fotoszopie zeby bylo ze niby odbitka 😉

    halo halo panie zenku, bedzie zdjecie!

    Komentarz - autor: ka3 — Grudzień 18, 2007 @ 9:10 pm

  6. Great post. I’m going through some of these issues as well..

    Komentarz - autor: waterdamagebaltimoremd.pw — Czerwiec 11, 2015 @ 5:59 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

